Kaufland înregistrează primul declin al businessului din România: 2% în S1 2017

Lanţul german de hipermarketuri Kaufland, liderul comerţului local, a postat un declin de 2% al afacerilor în primele şase luni din an, la 4,7 mld. lei.

Pentru lanţul de 115 magazine Kaufland, aceasta este prima scădere a cifrei de afaceri. Astfel, doar în perioada 2011-2016 (primul semestru), businessul aproape s-a dublat.

Declinul din primele şase luni din 2017 vine într-o pe­rioa­­dă în care Kaufland s-a extins mai puţin. Anul trecut spre exemplu au fost deschise doar cinci magazine, minimul de la in­tra­rea pe piaţă. Pentru acest an ofi­cia­lii companiei au anun­ţat anterior că vor acce­lera din nou ex­pan­siunea, însă în pri­ma parte a anului au fost inau­gurate trei unităţi, ajun­gând la un total 115 ma­gazine pe for­ma­tul de hipermar­ket.

Mai mult, în a do­ua parte a anului trecut Guvernul a pro­mulgat Legea 321, care obligă hiper­mar­keturile să ex­pună la raft 51% produse româneşti şi le interzice să în­caseze de la furnizor taxe şi servicii.

Scăderea încasărilor din taxe cunoscute ca „taxe de raft“ este posibil să aibă un impact asupra businessului retailerilor. Totuşi, oficialii companiei au declarat anterior că şi-au bugetat creştere pentru 2017, iar pentru comerţul ali­mentar a doua jumătate de an este întotdeauna mai bună da­torită ponderii importante a sărbătorilor de iarnă.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*